ПРО ПОШУК ТРІЩИН В ЧАВУННИХ ГОЛОВКАХ БЛОКУ

ПРО ПОШУК ТРІЩИН В ЧАВУННИХ ГОЛОВКАХ БЛОКУ

Сергій м.Вінниця

MAN TGA 18.390 (двигун D2066) при русі автомобіля без навантаження помітних відхилень в роботі двигуна не спостерігається. При високих навантаженнях - з'являється білий дим, вихлопні гази прориваються в систему охолодження, втрачається охолоджуюча рідина.

Перевірили герметичність головки блоку циліндрів і блоку циліндрів. Негерметичність не знайдено. Замінили гільзи циліндрів. Перевірили радіатор EGR, охолодження компресора - відхилень в роботі не знайшли. Замінили прокладку головки блоку. Зібрали двигун. При русі без навантаження відхилень не виявлено. Але при високих навантаженнях виявляються ті ж симптоми.

Знову проведений демонтаж головки блоку. Виконано перевірку головки на наявність тріщин високим тиском (опресовування), яка знову не виявила дефектів. Було прийнято рішення провести додаткову діагностику на підприємстві POLOK WELDING методом магнітопорошкової дефектоскопії.

В результаті була знайдена мікротріщина, яка проявляла себе тільки при сильних навантаженнях. Проведено капітальний ремонт гбц зі зварюванням тріщини. Головка встановлена на двигун. Пробіг після ремонту 250 тис. км. Відхилень в роботі двигуна не спостерігається.

Коментар від Мотортех:

Причин потрапляння вихлопних газів в систему охолодження кілька. Вихлопні гази можуть потрапити в систему охолодження в тих конструктивних елементах двигуна де вихлопні гази контактують з системою охолодження. Зокрема вихлопні гази можуть потрапити в таких випадках:

  • Пробита прокладка головки блоку циліндрів;
  • Тріщина в гільзі циліндра;
  • Тріщина в головці блоку циліндрів;
  • Негерметичний повітряний компресор;
  • Негерметична гільза форсунки;
  • Негерметичний корпус турбонаддува (якщо він охолоджується рідиною системи охолодження);
  • Негерметичний корпус форсунки підпалу у сажовому фільтрі (якщо він охолоджується рідиною системи охолодження);
  • Негерметичність радіатора EGR.

Що стосується вищеописаного випадку, в головці блоку була виявлена мікротріщина, яка проявляла себе тільки при високих навантаженнях. Тріщина була заварена. Зроблено повний капітальний ремонт головки блоку. За стандартною схемою:

  • Зварювання тріщини в головці блоку;
  • Очищення всіх каналів;
  • Шліфування клапанів;
  • Заміна сідел клапанів;
  • Фрезерування сідел клапанів;
  • Заміна направляючих втулок клапанів;
  • Фрезерування поверхні головки блоку;
  • Перевірка герметичності головки блоку;
  • Додаткова перевірка на наявність прихованих мікротріщин;
  • Заміна сальників клапанів;
  • Виконано пробний монтаж головки блоку на блок циліндрів. (Для MAN D20 це необхідний етап технології комплексного ремонту).

Тут важливо відзначити важливість правильної діагностики. Яка може не тільки прискорити процес ремонту, але і істотно скоротити витрати на ремонт.

Типова тріщина головки блоку DAF XF95

Тіщина головки блоку DAF XF95

Типова тріщина головки блоку DAF XF95

Тріщина ГБЦ DAF XF95 задній болт кріплення

Тріщина головки блоку MAN D20

Тріщина головки блоку MAN

Способів виявлення тріщин в головках блоку циліндрів існує кілька. Важливо підібрати найбільш ефективний в кожному конкретному випадку:

ВІЗУАЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ

Після того як головка блоку повністю очищена, необхідно оглянути її на наявність дефектів.

МАГНІТНА ДЕФЕКТОСКОПІЯ ТРІЩИН

Магнітна дефектоскопія тріщин

Магнітна дефектоскопія тріщин

Метод перевірки на наявність тріщини з використанням магнітного поля має загальноприйняту назву - магнітопорошкова дефектоскопія.

Візуальним оглядом часто буває неможливо виявити тріщини в головці блоку циліндрів. Саме з цієї причини на ремонтних підприємствах і моторобудівних заводах широко використовуються спеціальні методи для перевірки на відсутність тріщин всіх відповідальних деталей двигуна.

Метод контролю з використанням магнітного поля використовується для контролю чавунних головок блоку. Головка блоку циліндрів вноситься в магнітне поле, створюване потужним електромагнітом.

У місцях порушення цілісності відбувається перерозподіл магнітного потоку і різка зміна характеру магнітного поля розсіювання. Характер магнітного поля розсіювання визначається величиною і формою дефекту, глибиною його залягання, а також його орієнтацією щодо напрямку магнітного потоку.

Поверхневі дефекти типу тріщин, орієнтовані перпендикулярно магнітному потоку, викликають появу найбільш різко виражених магнітних полів розсіювання; дефекти, орієнтовані уздовж магнітного потоку, практично не викликають появи полів розсіювання.

Найбільш широко поширеним методом магнітної дефектоскопії є метод магнітного порошку.

При цьому методі намагнічену деталь посипають магнітним порошком (сухий метод) або поливають магнітної суспензією (мокрий метод). Частинки порошку, що потрапили в зони магнітних полів розсіювання, осідають на поверхні деталей поблизу місць розташування дефектів. Ширина смуги, на якій відбувається осідання порошку, значно більше ширини «розкриття» дефекту, тому невидимі до цього дефекти фіксують по порошку, що осів біля них навіть неозброєним оком. Метод магнітного порошку досить простий і дозволяє визначати місця і контури порушень суцільності матеріалу, що розташовані на поверхні деталей, а також на глибині до 2-3 мм під поверхнею.

Намагнічення деталей, обробка їх порошком (частіше суспензією), а також подальше розмагнічування здійсьнюється за допомогою магнітних дефектоскопів. Так як в головці блоку можлива різна орієнтація дефектів, необхідно проводити подвійний контроль з поздовжним і циркулярним намагнічуванням. Більш продуктивним є магнітно-порошковий контроль з використанням комбінованого намагнічування.

КОНТРОЛЬ МЕТОДОМ ПРОНИКАЮЧОГО БАРВНИКА

Контроль методом проникаючого барвника використовується для дефектоскопії алюмінієвих головок блоку. Спочатку на ділянку поверхні, що перевіряється розбризкується темно-червоний проникаючий барвник. Після очищення на ділянку, що перевіряється напилюється білий порошок. При наявності тріщини крізь білий шар в місці дефекту проступить слід барвника.

Хоча цей метод можна застосовувати також для контролю чавунних головок блоку, але зазвичай він застосовується для контролю тільки виробів з немагнітних матеріалів, тому що тут непридатні методи магнітної дефектоскопії.

КОНТРОЛЬ МЕТОДОМ ПРОНИКАЮЧОЇ ФЛУРЕСЦЕНТНОГЇ РЕЧОВИНИ

Цей метод підходить для контролю головок як з алюмінію, так і чавуну. Здатний проникати флуоресцентний склад при опромінюванні його ультрафіолетом - світиться. Тобто при ультрафіолетовому освітленні в місцях тріщин видно яскраві лінії.

КОНТРОЛЬ ПІДВИЩЕНИМ ТИСКОМ

Головки блоку циліндрів пипробовуют на наявність тріщин під тиском стисненого повітря. Всі канали охолодження закривають гумовими корками або прокладками і в водяний контур подається стиснене повітря від компресора. Головка, що перевіряється занурюється у воду і повітряні бульбашки вказують місця тріщин.

ДДля більшої точності результатів контролю вода повинна бути гарячою. Під дією гарячої води виливок розширюється приблизно настільки ж, як і на працюючому двигуні.

Замовлення зворотнього дзвінка

Наразі наш робочий день закінчився. Залиште свій телефон та ми передзвонимо у зручний для вас час!

Замовлення зворотнього дзвінка

Ваше замовлення прийняте. Очікуйте дзвінка.

НАША АДРЕСА:

79039, м. Львів, вул. Шевченка,  186

ВІДПРАВКА В РЕМОНТ

Нова пошта
Адреса доставки: м. Львів, вул. Шевченка, 186
Телефон: +38 093-900-50-49

ГОДИНИ РОБОТИ

ПОНЕДІЛОК:
9:00 - 18:00
ВІВТОРОК:
9:00 - 18:00
СЕРЕДА:
9:00 - 18:00
ЧЕТВЕР:
9:00 - 18:00
П'ЯТНИЦЯ:
9:00 - 18:00
СУБОТА:
9:00 - 13:00
НЕДІЛЯ:
ВИХІДНИЙ